LITO-CONTROL Kft.


A tartalomhoz

RDC kódolás

Szakcikkek

Keréknyomás ellenőrző rendszer diagnosztika, kódolás


Cégünk a magyarországi piacon elsőként jelent meg a független autószervizek számára fejlesztett keréknyomás ellenőrző és kódoló teszterrel.

Két évvel ezelőtt még csak az abszolút felsőkategóriás típusokba kínálták az autógyártók a kuriózumnak számító keréknyomás ellenőrző rendszert. Mivel az USA-ban 2003 november 1-től az új forgalomba helyezés feltétele a jelzett felszereltség, az európai gyártók is gyorsan reagáltak az új helyzetre. Az eredmény: számos középkategóriás típusba máris széria-felszereltség az új biztonsági rendszer.

DIAGNOSZTIKA: Hibakód-olvasás/törlés, adatblokk

Az arra alkalmas műszerrel a hibatároló lekérdezésével, törlésével és a mért értékek megjelenítésével átfogóan ellenőrizhető a keréknyomás ellenőrző rendszer működése. Egyszerűen, az OBD-aljzatra csatlakoztatva és a vizsgálandó járművet kiválasztva máris rendelkezésre állnak a diagnosztikához szükséges információk.

KERÉKSZELEP-/GARNITÚRA KÓDOLÁS, referencia nyomáshatárok beállítása

A nyomásellenőrző rendszer az egyes alkatrészek meghibásodásának érzékelése a mellett már egy egyszerű, pl. defekt utáni kerékcsere, téli/nyári átszerelés, vagy első/hátsó tengelyek közötti felnicsere esetén is hibát jelezhet a műszerfalon és vészprogramba kapcsolhat. A közvetlen, négy vevőantennával szerelt típusok - pl. a Beruval szerelt VAG, BMW, Mercedes - a kerékcsere után automatikusan ismerik fel a nyomásjeladók a felszerelési helyeit. Ezen rendszereknél a kerekeket a kívánt referencianyomásra kell fújni, majd adott folyamattal lehet betanítani a felügyelő rendszer új értékekkel való működését. A szintén közvetlen, de csak egy, központi vevőantennával rendelkező típusok - pl. a Schraderrel szerelt Citroen, Peugeot, Fiat, Renault - a kerék/nyomásjeladók cseréje után a felügyelő rendszerrel tudatni kell a beszerelt alkatrészekhez tartozó azonosító adatokat, emellett a garnitúra téli/nyári típusát és az ellenőrzés alapjául szolgáló referencia nyomáshatárokat. Erre a keréknyomás ellenőrző rendszer kódolás funkciója szolgál.


Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenübe